Vježbe disanja

Savjetovalište   |   12.08.2013.
Pin It Ispiši Preporuči
Vježbe disanja

Anatomski je disanje vrlo komplicirano, no u običnom jeziku to izgleda ovako: dišemo ošitom. Ne samo plućima. Ošit ili dijafragma je mišić na području položaja želuca ispod grudi koji pomaže kod disanja. Malome dijetetu diše trbuh. S godinama prestanemo disati trbušno, te nam disanje postaje plitko i nejednako. Kod tjeskobe, a oni koji su to osjetili kažu da je veoma neugodno, ovakvo nepravilno disanje odmaže. Nerijetko se osjećaj plitkog disanja ćini kao panični napad. Ispod ošita su krajevi pluća, kojima je potrebno mnogo kisika.

Osobe imaju osjećaj nedostatka zraka, gušenja, knedle u grlu, mučnine, te slični simptomi za koje liječnici kažu da su psihosomatski.

Vježbe disanja pomažu da se trenutno riješite tjeskobe i neugodnih simptoma. One djeluju kao mala hitna pomoć. Osobe koje imaju poteškoća s anksioznošću često posežu za lijekovima, ali čak ni nakon indicirane farmakološke terapije simptomi ne jenjavaju. Lijek počinje djelovati za 20 min do 30 min, a do tada osoba ima osjećaj da traje cijelu vječnost.

Vježbe disanja skraćuju patnju u vezi simptoma oko plitkog disanja. Pomažu kod nesanice. Pomažu kod neugodnih pretraga ili treme, straha, različitih problemskih situacija.

No, ne treba znati samo da pomažu, treba znati kako vježbati. 

Ljudi su često zbunjeni i uplašeni, te im je neugodno da drugi u okolini vide da imaju poteškoća.

Ovdje nudimo vježbe disanja koje su jednostavne i nevidljive za okolinu, a pomažu brzo i efikasno, te su prilagođene na jezik koji možemo razumijeti.

Dakle, ne treba dizati ruke u smjeru udisaja, ne treba dahtati, ne treba ispuštati zrak da svi čuju.

Disanje može biti kao u bebe, mirno, staloženo i zdravo!

Mogu se raditi u svim položajima, možete stajati, sjediti ili ležati. Položaji sau individualni.

Za početnike treba sjediti ili još bolje ležati.

Vježba za početnike u ležećem položaju:

Leći na ugodno mjesto bez visokog jastuka. Pri ruci imajte mali jastučić ili smotani ručnik.

Najprije dišite kao i uvijek, sasvim opušteno. Smirite disanje.

Nakon toga zamislite da u području želuca imate balon koji treba napuhnuti, usmjerite se na taj dio tijela mislima i sada udahnite zrak dublje nego inače guravši ga do želuca. Ne isprekidano zadržavajući zrak u gornjem djelu pluća, nego zrak mora ući kao slalom - jednolični spust!

Ne zaboravite zamišljati balon.

Ramena moraju ostati mirna. Gornji dio pluća (grudi) moraju ostati mirna.

Da biste vidjeli ulazi li zrak ispod ošita, možete staviti na taj dio tijela jastučić ili smotani ručnik koji bi se pri udisaju i izdisaju trebao dizati do 3 cm (gore-dolje).

Treba dublje disati 3 puta, potom disati normalno i smireno nekoliko minuta. Ponoviti vježbu.

Vježbati 3x na dan dok god ne osjetite da se ošit diže i spušta  bez pomicanja grudi i ramena. Zapamtite: ramena i grudi moraju biti mirni. Diše samo trbuh!

Razlog za odustajanje od vježbi može biti neugodna vrtoglavica. To znači da smo doveli u mozak više kisika nego na koji smo inače navikli, no ako vježbate 3 tjedna, organizam će se navikuti i više vam se neće vrtjeti.

Vježbe disanja su trening, kao i bilo koji sportski trening, stoga trebate biti uporni. Nakon toga, vježbe disanja će vam biti ugodne i svaki puta kada osjetite nelagodu sjetit ćete se disanja koje vam pomaže.

Mi imamo učinkovite rezultate s ovim vježbama. Neprimjetne su, a nakon dvotjednog vježbanja u ležećem ili sjedećem položaju, vježbe ćete lako moći raditi i stoječki; u banci, dućanu, školi...

 

 

Radno vrijeme

ponedjeljak - petak
7:00 - 15:00 sati


Udruga Veranda

Udruga za pomoć mladima Virovitičko – podravske županije „Veranda“ je registrirana 20. veljače 2007. godine u Virovitici s ciljem pomoći mladima od 15 - 29 godina kroz preventivne programe na području cijele županije.

Godišnje izvješće o radu za 2015. i 2016. godinu

Info centar za mlade Virovitica

Radio spot "Od akcije do reakcije - živi život"



Učionica

Savjetovalište

Facebook grupa Volonteri Verande

Partneri










Veranda na Facebooku

Ove mrežne stranice koriste kolačiće kako bismo vam pružili bolje korisničko iskustvo. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića.